بزرگترین کلکسیون چای سبز جهان در آفریقا

یک مطالعه آینده‌نگر روی نیم میلیون مصرف‌کننده چای سبز جهان در بریتانیا نشان داده است که مصرف بیشتر چای با کاهش نسبتاً کم خطر مرگ مرتبط است این مطالعه که توسط محققان NCI، بخشی از مؤسسه ملی بهداشت انجام شد، تجزیه و تحلیل گسترده و جامعی از مزایای بالقوه مرگ و میر نوشیدن چای سیاه است که رایج‌ترین نوع چای مصرف‌شده در بریتانیا است.

مطالعات گذشته که ارتباط متوسطی بین مصرف بیشتر چای و خطر مرگ کمتر پیدا کرده است، عمدتاً بر روی جمعیت آسیایی متمرکز شده است که معمولاً چای سبز می نوشند مطالعات روی چای سیاه نتایج متفاوتی به همراه داشته است.

در مطالعه جدید، محققان دریافتند افرادی که دو یا چند فنجان چای در روز می‌نوشیدند نسبت به افرادی که چای نمی‌نوشیدند، 9 تا 13 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی بودند.

مصرف بیشتر چای همچنین با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، بیماری ایسکمیک قلبی و سکته همراه بود. این ارتباط بدون در نظر گرفتن دمای ترجیحی چای، افزودن شیر یا شکر، و تغییرات ژنتیکی موثر بر سرعت متابولیسم کافئین توسط افراد مشاهده شد.

محققان نوشتند این یافته ها که در 30 آگوست 2022 در Annals of Internal Medicine منتشر شده است، نشان می دهد که چای سیاه، حتی در سطوح بالاتر مصرف، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

این مطالعه شامل 498043 مرد و زن بین 40 تا 69 سال بود که در یک مطالعه کوهورت بزرگ به نام UK Biobank شرکت کردند. شرکت کنندگان حدود 11 سال تحت تعقیب قرار گرفتند و اطلاعات مربوط به مرگ از یک پایگاه داده مرتبط از سرویس بهداشت ملی بریتانیا بدست آمد.

آنها می گویند چیزی وجود ندارد که با یک فنجان چای نتوان آن را برطرف کرد، و حقیقتی در آن وجود دارد با ریشه های تاریخی در شرق آسیا، مردم با فرهنگ های مختلف از سراسر جهان هزاران سال است که چای می نوشندبه نظر می رسد علم از این عمل پشتیبانی می کند.

اما چای دقیقا چیست؟ به طور خلاصه، چای بعد از آب دومین نوشیدنی محبوب در جهان است.

چای از خیساندن برگ‌های جوان و جوانه‌های برگ گیاه چای، Camellia sinensis در آب جوشانده تولید می‌شود.