فرش 6 متری وزرا فرشی متعلق به سلاطین بزرگ

بافندگی وسیله اصلی قالی بافی است. آماده سازی بافندگی صحیح است برای کیفیت فرش، به ویژه برای ساخت اندازه صحیح فرش ضروری است.
فرش هایی با طرح صحیح بافندگی ها از چوب یا فلز ساخته می شوند که باید ساخته شوندساخته شده توسط یک سازنده متخصص.

مرحله اول آماده سازی بافندگی، تغذیه تار است. این مرحله خیلی مهم و حساس است زیرا یک اشتباه جزئی می تواند مشکل بزرگی برای آن ایجاد کند.

یک قالیچه معمولاً تارها از پشم غیر رنگی ساخته می شوند. در بعضی موارد تارها رنگی هستندالیاف d و می تواند توسط ابریشم ساخته شود. تار یک پیچ و تاب از رشته است.
لایه ها برای فرش های ظریف 9 لایه و برای فرش 6 متری وزرا ریز تاب تار هستند. ساخته شده توسط ابریشم نقش فیدرهای تار بسیار مهم است زیرا تلاش آنها برای ست شدن بالاست تارهای با کیفیت یکی از عوامل مهم در کیفیت فرش هستند.

بافندگان می توانند به یک ماشین بافنده غذا می دهند، اما معمولاً دانخوران ماهر، بافنده ها را به ترتیب برای بافنده ها آماده می کنند برای رسیدن به کیفیت بهتر فیدرها باید از طراحی و انواع آن آگاه باشند.
الیاف برای محاسبه تعداد لایه ها و همچنین طول و عرض می پیچد. علاوه بر این، آنها همیشه آماده برای رفع هر گونه مشکل آینده در طول دوره هستند.

یک فرش ایرانی با کیفیت باید بر اساس یک قالی خاص و حرفه ای باشد طرح. طراحی وجه اصلی فرش ایرانی است که منحصر به فرد بودن و میزان تشابه کمتر در طرح ها از مزیت های رقابتی فارسی است.
فرش در بازارهای جهانی به جز در برخی مناطق کوچک که طراحی و گره ها ترکیب می شوند، یک پیش طراحی از طراحان و یا تولیدکنندگان است عنصر اصلی در تولید فرش طراحی فرش یک مرحله پیچیده است و نیاز دارد دانش بالایی در مورد تمامی تکنیک ها و عناصر موجود در فرش تولید، از جمله ابعاد فرهنگی و منطقه ای.