فرش 12 متری 1200 شانه کاشان متعلق به زمان ماقبل تاریخ

فرش روستایی با الیاف درشت ساخته شده و محصولات از کیفیت و ارزش کمتری برخوردارند آنهایی که در مناطق شهری تولید می شوند. جغرافیای این منطقه مزایایی برای تولید قالی دارد.

فصول بارانی و منابع آب خوب در این منطقه اجازه می دهد تا مقادیر کافی پشم و الیاف وجود داشته باشد در داخل منطقه تولید می شود و بازیگران نیازی به تهیه فیبر از مناطق دیگر ندارند.
برای بافندگان در مناطق روستایی که از مناطق اصلی تولید فرش 12 متری 1200 شانه کاشان دور هستند. مانند شهر تبریز که حمل و نقل آن در فصول سرد سال دشوار است بافندگی در روستاها دسترسی به مواد اولیه و بازارهای فروش ارائه می کند.

تولید قالی در تبریز نیز متاثر از آن است فرهنگ بازار بزرگ قدیمی بازار اصلی در هر شهر قدیمی فرهنگ خاصی دارد ارتباط در صنایع سنتی برای تولید فرش، بازیگران در فرش صنعت در این بازار عناصر اساسی رفتارها و روابط را تعیین می کند.

اکثر روابط بین بازیگران در این منطقه توسط فرهنگ در بازار بزرگ، از جمله تعاملات در مورد معیارهای اصلی در طراحی، استفاده از رنگ های خاص، فرش های ساخته شده با توجه به برخی از اندازه های رایج وتولید گلیم شغلی تاریخی برای چندین خانواده در این منطقه است.

آنها دارند ساختن قالی را از اجداد خود آموخته اند که قالی بافی یکی از اصلی ترین آنهاست جنبه های فرهنگی این موضوع تنوع تکنیک ها در قالی بافی را برجسته می کند به دلیل زمینه های فرهنگی متفاوت در خانواده ها.

به این ترتیب، هماهنگی اینها بافندگان در مقایسه با سایر مناطق برای تولیدکنندگان چالش برانگیزتر است. علاوه بر این اکثر بافندگان منطقه تبریز را مردان تشکیل می دهند و فرهنگ تولید قالی در این میان است استان در مقایسه با سایر مناطق ایران متفاوت است.

مردان بافنده متفاوت هستند نیازها و ویژگی های روابط خود با سایر بازیگران در مقایسه با بافندگان در اصفهان که اکثراً زنان هستند. این موضوعات در ادامه تحلیل می شوند.