افزایش ناگهانی قیمت شیلنگ آب 3/4 که موجب اعتراض مردم شد

ممکن است به نظر برسد که یک شیلنگ آب 3/4 فقط یک شلنگ است با این حال، هر بهار، فروشگاه‌های لوازم خانگی و مراکز باغ، راهروها را با انواع مختلف شلنگ باغ پر می‌کنند این شیلنگ‌ها در طول‌های مختلف، معمولاً 25 تا 100 فوت (7.5 تا 30 متر) هستند.

به طور طبیعی، طول مورد نیاز شما بستگی به آنچه آبیاری می کنید دارد اگر باغ شما تنها 10 فوت (3 متر) از لوله فاصله دارد، احتمالاً نیازی به خرید یک شلنگ بلند 100 فوتی (30 متر) نیست به همین ترتیب، اگر باغ شما در پشت حیاط شما قرار دارد، ممکن است لازم باشد بیش از یک شلنگ بخرید و آنها را وصل کنید تا به باغ برسید.

شیلنگ ها نیز دارای قطرهای مختلف هستند رایج ترین آنها قطر ½ اینچ (1.5 سانتی متر) است، اگرچه می توانید شلنگ هایی با قطر 5/8 یا ¾ اینچ (1.6 یا 2 سانتی متر) نیز تهیه کنید.

قطر شیلنگ سرعت جریان آب را در آن کنترل می کند به طور متوسط، یک شلنگ با قطر ½ اینچ (1.5 سانتی متر)، نه گالن (34 لیتر) آب را در دقیقه پخش می کند، در حالی که شلنگ هایی با قطر 5/8 اینچ (1.6 سانتی متر) پانزده گالن (57 لیتر) آب را پخش می کنند.

آب در دقیقه و شیلنگ های ¾ اینچی (2 سانتی متر) می توانند تا 25 گالن (94.5 لیتر) آب را در دقیقه پخش کنند علاوه بر این، طول شیلنگ نیز بر جریان و فشار آب تأثیر می گذارد هر چه شلنگ بلندتر باشد، فشار آب کمتری خواهید داشت.

اندازه تنها تفاوت در شیلنگ های باغچه نیست آنها همچنین می توانند از مقادیر مختلف لایه یا لایه ساخته شوند هر چه لایه ها بیشتر باشد، شیلنگ قوی تر و بادوام تر خواهد بود.

شیلنگ ها معمولاً به صورت یک تا شش لایه برچسب گذاری می شوند با این حال، این چیزی است که شیلنگ در واقع از آن ساخته شده است که دوام آن را تعیین می کند.

شیلنگ های باغ معمولا از وینیل یا لاستیک ساخته می شوند شیلنگ های وینیل سبک وزن هستند، اما راحت تر پیچ خورده و دوام زیادی ندارند شیلنگ های وینیل نیز ارزان تر هستند.