استفاده از پودر لباسشویی 10 کیلویی امو در ساخت روفرشی

پودر لباسشویی 10 کیلویی امو نوعی صابون است که برای شستن لباس استفاده می شود ماشین‌های لباسشویی مدرن مجهز به کشوها یا محفظه‌هایی هستند که افراد می‌توانند پودر لباسشویی را در آن قرار دهند.

پودر داخل ماشین لباسشویی با آب ترکیب می شود و محلول شوینده موجود در پودر کثیفی و لکه را از لباسشویی پاک می کند پودر لباسشویی معمولاً حاوی آنزیم هایی مانند پروتئازها و آمیلازها است که با تجزیه مولکول های کثیفی تمیز می شوند.

پودر لباسشویی اغلب حاوی انواع ترکیبات شیمیایی است که بر روی انواع خاصی از مواد تأثیر می گذارد برخی از مواد شوینده حاوی نرم کننده هایی هستند که از شکننده و سفت شدن مواد شسته شده جلوگیری می کنند. بسیاری از مواد شوینده حاوی سفید کننده هستند که می تواند در از بین بردن تغییر رنگ و لکه از روی لباس موثر باشد.

پودر

با این حال، سفید کننده همچنین می تواند به مواد رنگ شده آسیب برساند و بهتر است روی لباس های سفید یا رنگ روشن استفاده شود. پودر لباسشویی معمولا حاوی مواد ضدعفونی کننده ای است که می تواند میکروب هایی را که با آب از بین نمی روند، از بین ببرد

در حالی که مواد فعال موجود در پودر لباسشویی معمولاً بسیار پایدار هستند و ماندگاری طولانی تری نسبت به مواد موجود در مایعات دارند، اما نسبت به محیط ذخیره سازی خود آسیب پذیر هستند رطوبت هوا یا ریختن آب در بسته بندی مقوایی بسیار آسان است و باعث کیک شدن پودر می شود.

مزایای مواد شوینده: بر خلاف صابون ها، شوینده ها می توانند در آب سخت کار کنند همچنین اثر پاک کنندگی قوی تری نسبت به صابون دارند.

معایب مواد شوینده: عیب عمده مواد شوینده این است که زیست تخریب پذیر نیستند باعث آلودگی خاک و آلودگی آب می شوند.