استفاده از ارده بزرگ به جای رنگ در نقاشی ساختمان

ارده بزرگ برای قلب شما موثر است بخشی از مطالعات معتبر نشان می دهد که رژیم غذایی پر از چربی های غیر اشباع برای سلامت قلب موثر و سالم است روغن کنجد برای قلب مفید است زیرا 82 درصد از اسیدهای چرب غیراشباع را تشکیل می دهد.

علاوه بر این، ارده کنجد حاوی اسیدهای چرب امگا 6 است که نوعی چربی غیراشباع چندگانه است این چربی برای رژیم غذایی شما ضروری است و نقش مهمی در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها دارد.

چندین مطالعه روی موش‌ها نشان می‌دهد که ارده کنجد می‌تواند از خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی جلوگیری کند و همچنین می‌تواند تجمع پلاک در رگ‌ها را کند کند علاوه بر این، با استفاده از روغن کنجد به جای استفاده از روغن‌هایی که دارای چربی‌های اشباع بالا هستند، می‌توانید سطح کلسترول را به راحتی کاهش دهید.

یک مطالعه نشان داد که 46 بزرگسال مبتلا به دیابت که روغن کنجد را به مدت 90 روز مصرف کرده بودند، کاهش سطح قند خون را تجربه کردند.

حفظ سلامت قلب با انجام اقدامات متعدد بسیار مهم است می توانید چیزها یا راه های مختلفی را برای تقویت قلب خود امتحان کنید.

ارده فشار خون بالا را کاهش می دهد مردم از زمان های قدیم از روغن کنجد در آشپزی استفاده می کردند استفاده منظم از روغن کنجد می تواند به طور موثری وضعیت آنتی اکسیدان ها را در بیماران مبتلا به فشار خون بالا افزایش دهد.

به گفته پزشک بیمارستان دارالصحت، روغن کنجد یک روغن خوراکی موثر برای کاهش فشار خون بالا است و همچنین می تواند پراکسیداسیون لیپید را در بسیاری از بیماران کاهش دهد.

ارده ممکن است در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند برخی تحقیقات معتبر نشان می دهد که روغن کنجد می تواند از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت کند این اشعه ها روی پوست هر فردی تاثیر منفی می گذارد بسیاری از مردم هیچ ایده ای ندارند که چگونه استفاده از روغن کنجد در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند محتوای بالای آنتی اکسیدان موجود در آن از اشعه های مضر پوست جلوگیری می کند.

این روغن مفید توانایی مقاومت در برابر عوارض جانبی اشعه ماوراء بنفش را تا 30 درصد دارد در حالی که روغن های دیگری مانند روغن زیتون یا بادام زمینی تنها توانایی مقابله با این اشعه ها تا 20 درصد را دارند.

چندین متخصص ادعا می کنند که این اسانس می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی اثربخشی خود را نشان دهد با این حال، پزشکان فکر می کنند که برای دانستن بیشتر در مورد تأثیر روغن کنجد بر روی پوست، باید مطالعات بیشتری انجام شود.