استفاده از ارده اردکان در تهیه ترشی بادمجان

ارده اردکان به کبد کمک می‌کنند تا اثرات مضر الکل و سایر موادی که در بدن ایجاد مسمومیت می‌کنند را تجزیه کند درمان اضطراب ارده های کنجد حاوی چندین ماده مغذی هستند که ممکن است خواص کاهش استرس داشته باشند مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم با تنظیم عملکرد عضلات یعنی انقباض و آرامش به عنوان یک ضد اسپاسم عمل می کنند.
تیامین (ویتامین B1) دارای خواص آرام بخش است که به عملکرد صحیح اعصاب کمک می کند کمبود این ویتامین می تواند منجر به اسپاسم عضلانی، بدخلقی و افسردگی شود.
تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری است که در تولید سروتونین نقش دارد، انتقال دهنده عصبی که درد را کاهش می دهد و الگوی خواب و خلق و خو را تنظیم می کند ناکافی بودن تولید و انتقال سروتونین در مغز می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود.

ارده کنجد سیاه در کاهش سطح کلسترول مفید است آنها حاوی دو ماده به نام سزامین و سزامولین هستند که به گروهی از الیاف به نام لیگنان تعلق دارند.

لیگنان ها، به ویژه هنگامی که همراه با استرهای استانول (ترکیبات شیمیایی شناخته شده برای کاهش سطح کلسترول بد) مصرف شوند، اثر کاهش دهنده کلسترول دارند ارده کنجد سیاه همچنین حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول است که ساختاری شبیه به کلسترول دارد.

مصرف آنها نه تنها سطح کلسترول خون را کاهش می دهد، بلکه خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را نیز کاهش می دهد ارده های کنجد دارای بالاترین فیتوسترول در بین تمام ارده ها و آجیل‌ها هستند سلامت چشمطبق طب سنتی چینی، بین اندام های داخلی و قسمت های خارجی مانند چشم ها رابطه قوی وجود دارد.

کبد خون را ذخیره می کند و از آنجایی که شاخه خاصی از کانال کبد به سمت چشم می رود، کبد نیز می تواند خون را به چشم ها بفرستد تا از عملکرد آنها پشتیبانی کند ارده کنجد سیاه برای کبد مفید است زیرا خون کبد را افزایش می دهد و در نتیجه چشم را تغذیه می کند.

اثرات درمانی آنها به درمان تاری دید و خستگی و خشکی چشم کمک می کند اندام ها را تغذیه کنیدارده کنجد سیاه باعث افزایش انرژی، تغذیه مغز و کند کردن پیری می شود مصرف منظم دانه کنجد سیاه می تواند به کاهش علائم کمردرد، مفاصل دردناک یا سفت و سفت و ضعف در مفاصل کمک کند.