آمونیاک خانگی و تاثیر مثبت آن بر پوکی استخوان

آمونیاک خانگی خورنده است شدت اثرات سلامتی به مسیر قرار گرفتن در معرض، دوز و مدت قرار گرفتن در معرض بستگی دارد قرار گرفتن در معرض غلظت بالای آمونیاک در هوا باعث سوزش فوری چشم ها، بینی، گلو و مجاری تنفسی می شود و می تواند منجر به کوری، آسیب ریه یا مرگ شود.

استنشاق غلظت های پایین تر می تواند باعث سرفه و سوزش بینی و گلو شود بلع آمونیاک می تواند باعث سوختگی در دهان، گلو و معده شود. تماس پوست یا چشم با آمونیاک غلیظ نیز می تواند باعث تحریک و سوختگی شود.

اگر فکر می کنید ممکن است در معرض انتشار زیاد آمونیاک بوده اید، چه کاری می توانید انجام دهید؟
اگر در معرض ترشح زیاد آمونیاک مانند واژگونی کامیون تانکر یا واگن ریلی تانکری که نشت می کند، قرار گرفته اید، مراحل زیر را انجام دهید:

به سرعت از منطقه ای که فکر می کنید در معرض قرار گرفته اید دور شوید اگر رهاسازی در داخل خانه بود، به بیرون بروید اگر نزدیک به انتشار آمونیاک هستید، هماهنگ کننده های اضطراری ممکن است به شما بگویند که یا منطقه را تخلیه کنید یا “در جای خود پناه بگیرید” “پناهگاه در محل” به معنای ماندن در خانه برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی است.

در داخل خانه، تمام درها و پنجره ها را ببندید و قفل کنید. تهویه مطبوع، فن ها و بخاری ها را خاموش کنید. و دمپرهای شومینه را ببندید برای اطلاعات بیشتر در مورد تخلیه در هنگام اضطرار شیمیایی، به حقایق مربوط به تخلیه مراجعه کنید برای اطلاعات بیشتر در مورد پناه گرفتن در محل در هنگام شرایط اضطراری شیمیایی، به حقایقی درباره پناه گرفتن در محل مراجعه کنید.

به سرعت هر لباسی که ممکن است آمونیاک روی آن وجود داشته باشد را بردارید. در صورت امکان، لباس هایی که به طور معمول از روی سر جدا می شوند (مانند تی شرت و ژاکت) باید از بدن جدا شوند تا از تماس اضافی با عامل جلوگیری شود لباس خود را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و کیسه را محکم ببندید.
کیسه های پلاستیکی را دست نگیرید و منتظر دستورالعمل های مربوط به دفع مناسب باشید دور انداختن لباس های خود در یک کیسه در بسته به محافظت از شما و سایر افراد در برابر هرگونه قرار گرفتن در معرض اضافی کمک می کند.
لباس‌های کیسه‌شده را در مکانی امن و دور از افراد، به‌ویژه کودکان نگهداری کنید به سرعت هر گونه آموئینی را از روی پوست خود با مقدار زیادی آب و صابون بشویید و چشمان خود را با مقدار زیادی آب بشویید.
لنزهای تماسی را بردارید و دور بیندازید قبل از استفاده، عینک را با آب و صابون بشویید برای از بین بردن آمونیاک از پوست خود از سفید کننده استفاده نکنید در صورت نیاز، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.